Realiseer meer rendement

Met Richard

De kracht van remarketing

Wist je dat de kans ruim 60% groter is om tot conversie over te gaan door remarketing? Remarketing is een manier van gepersonaliseerd adverteren en zorgt ervoor dat je meer rendement behaalt uit jouw online business.

Wat is remarketing en hoe werkt het?

Remarketing – ook wel retargeting genoemd – is een vorm van adverteren, waarmee je jouw producten, diensten of organisatie nogmaals onder de aandacht brengt bij mensen die al eerder interesse in jou hebben getoond door jouw website of webshop te bezoeken. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een nieuwe mountainbike van het merk Ghost, dan werkt remarketing als volgt:

  • Je gaat naar Google en in het zoekveld typ je mountainbike Ghost kopen.
  • Vervolgens verschijnen er in de zoekresultaten een aantal websites met een link naar hun website.
  • Je komt daar bijvoorbeeld de website van BIKEBEAR tegen en klikt vervolgens op hun link, waarna je op de specifieke pagina van de Ghost mountainbikes
  • Je besluit om bepaalde mountainbikes te bekijken en in te lezen. Na deze oriëntatie ga je van de website af.
  • Het weekend is aangebroken en je bent van plan om weer wat op internet te gaan kijken. En opeens kom je een banner tegen van BIKEBEAR, de website die je eerder in de week bezocht hebt.
  • Je wordt overgehaald om snel bij BIKEBEAR langs te gaan om eens een Ghost mountainbike uit te proberen.
  • Het resultaat? Jij hebt een geweldige mountainbike aangeschaft en BIKEBEAR is een nieuwe klant rijker.

Maar hoe weten de bezochte website en het advertentieplatform dat jij op hun website bent geweest? Door het gebruik van remarketingtags.

Waarom kiezen voor remarketing?

Maar weinig mensen gaan bij een eerste bezoek aan een website al over tot conversie, zoals een aankoop van nieuwe schoenen. Hier kunnen allerlei redenen voor zijn, alleen het resultaat blijft hetzelfde. Het aankoopproces is onderbroken. Graag wil je dat deze klant weer terugkeert naar jouw website. Juist dat doe je met remarketing.

De kracht van remarketing is om potentiële klanten terug naar jouw website te krijgen om ze alsnog hun aankoop te laten voltooien of zich in te schrijven voor een event. De advertenties zijn doelgericht en meer afgestemd op jouw situatie. Door deze specifiekere advertenties wordt jouw potentiële klant sneller getriggerd en over de streep getrokken om over te gaan tot conversie bij jouw website.

Irritatie van remarketing voorkomen

Ik vind remarketing echt een toegevoegde waarde. Echter, je moet oppassen dat het irritaties oplevert bij jouw doelgroep. Twee veel gehoorde redenen zijn:

  • De advertenties komen veel te vaak voorbij.
  • De aankoop in de webshop is al gedaan.

Gelukkig kun je deze irritaties oplossen:

  • Stel de frequentie in die past bij jouw producten of diensten. Iemand die nieuwe schoenen wilt kopen, wil je graag binnen twee dagen laten converteren. Iemand die op zoek is naar een leuke vakantiebestemming, beslist niet binnen een dag. De looptijd van de remarketingcampagne mag dan zeker wel één tot twee weken zijn.
  • Wanneer iemand al geconverteerd is, sluit je diegene uit van de remarketingcampagne.

Remarketing in vogelvlucht

Remarketing werkt dus als volgt:

  1. Iemand bezoekt jouw website, maar verlaat de website voordat hij overgaat tot conversie.
  2. Vervolgens stuur jij specifieke advertenties naar deze persoon toe in de vorm van bijvoorbeeld banners.
  3. In de ideale situatie doet de persoon alsnog een aankoop bij jou.

Aan de slag Met Richard

Ben jij ook overtuigd van de kracht van remarketing, maar weet je niet hoe je het moet aanpakken? Neem contact op met mij. Ik help je graag met het verhogen van jouw conversies door middel van sterke, effectieve remarketing.

Daarnaast help ik je ook graag op andere gebieden binnen adverteren in Google, zoekmachine optimalisatie en conversie optimalisatie.

Haal jij het maximale uit jouw campagnes?

Ik geef kosteloos advies op maat