Leer succesvolle campagnes opzetten

Met Richard

Praktijkgerichte Google Ads-training

Wil jij leren hoe je succesvolle Google Ads-campagnes opzet en optimaliseert, zodat je nog meer rendement uit jouw website haalt? Ik neem je mee in mijn aanpak en de praktijk, waarvan ik weet dat ze werken. Met mijn praktijkgerichte Google Ads-training zorg ik ervoor dat jij echt wat leert. Met Richard heb je iemand voor je staan die enorm gepassioneerd is en zijn kennis en enthousiasme aan jou wil overbrengen. Individueel en in kleine groepen van maximaal vier personen is mogelijk. Tijdens de Google Ads-training (voorheen Google Adwords-training) is er veel ruimte voor het stellen van vragen.

Even opfrissen: wat is Google Ads?

Google Ads is het advertentieplatform van Google. Met verschillende advertenties en op basis van zoekwoorden – aangevuld met andere targetingopties – word je vertoond in de zoekresultaten van Google als iemand op zo’n zoekterm zoekt. Het succes van adverteren in Google is vooral dat jouw advertenties alleen vertoond worden als iemand actief op zoek is naar jouw product of dienst. Verder worden de advertenties bovenaan vertoond – boven de organische zoekresultaten.

Naast deze veel gebruikte campagnetype in het Zoeknetwerk zijn er ook andere typen, zoals Google Shopping, Display, Performance Max en Video.

Wat leer je tijdens de Google Ads-training?

De basis van Google Ads

  • Wat is zoekmachine adverteren?
  • De voordelen van adverteren in Google
  • Waar kunnen advertenties worden weergegeven?
  • Verschillende campagnetypen
  • Mogelijke biedstrategieën
  • Controle over budgetten

Zoekwoorden

  • Zoekwoordenonderzoek en -planner
  • Zoekwoordtypen
  • Uitsluitingswoorden

Kwaliteitsscore

  • Wat is de kwaliteitsscore en hoe kun je deze verbeteren
  • De essentie van goede landingspagina’s

Opzetten van campagnes in het Zoeknetwerk

  • Accountstructuur
  • Goede campagnestructuur opzetten
  • Doelstelling bepalen
  • Biedstrategieën
  • Locatietargeting
  • Zoekwoorden toevoegen
  • Goede advertenties schrijven

Advertentie-extensies

  • Highlights
  • Sitelinks
  • Beeldextensies
  • Website-informatie
  • Oproepextensies
  • Locatie-extensies
  • Prijsextensies
  • Promotie-extensies

Prestaties meten en optimaliseren

  • Google Ads en Google Analytics koppelen
  • Instellen van conversiedoelen
  • Lezen en begrijpen van cijfers
  • Veilingstatistieken
  • Campagnes optimaliseren

Maatwerk training Google AdWords

De hierboven genoemde training is doorgaans een uitstekende indeling van de training voor Google AdWords. Echter, maatwerk is zeker mogelijk. Wil je dieper ingaan op bepaalde facetten, dan is dat geen enkel probleem.

Heb je na de Google Ads-training behoefte aan extra support of wil je advies bij het opzetten van jouw Google Ads-campagnes, dan zijn aanvullende sessies altijd mogelijk.

Wil je ook graag individueel of met collega’s een training volgen? Neem contact op Met Richard.

Haal jij het maximale uit jouw campagnes?

Ik geef kosteloos advies op maat