Conversie optimalisatie website

Wordt jouw website goed gevonden in Google? Zijn jouw Google Ads-advertenties een succes, omdat er veel kliks naar de website zijn? Dat klinkt goed. Maar krijg je ook de nodige leads via het contactformulier op de website? Of is de omzet in jouw webshop gestegen? Zo niet, dan is conversie optimalisatie voor jouw website zeker interessant voor jou. Met conversie optimalisatie zorg ik ervoor dat we via analyse van het bezoekersgedrag de website verbeteren om zo het aantal conversies te verhogen.

Conversie optimalisatie voor jouw website

Met conversie optimalisatie haal je het maximale rendement uit jouw website:

  • Je realiseert meer omzet via je website.
  • Je krijgt volop inzicht in het bezoekersgedrag op je website.
  • Ik optimaliseer je site door gebruik te maken van data, analyses en bewezen feiten.
  • Als onderdeel van Invictus Online Marketing heb ik webdevelopers achter de hand om eventuele aanpassingen door te voeren op de website.

Wat is conversie optimalisatie precies?

Wanneer je een website hebt, wil je dat deze website ook doet waar het voor bedoeld is: leads genereren, meer online verkoop via de webshop of bezoekers naar de fysieke winkel krijgen. Als er flink geïnvesteerd is in een mooie website met goede SEO-teksten en verschillende marketingcampagnes, dan verwacht je wel de nodige potentiële klanten op de website. Wanneer dit uiteindelijk niet gebeurt, dan is het zonde van alle investeringen. Maar waar is het misgegaan?

Blijkbaar is er onvoldoende ingespeeld op de wensen en behoeften van de websitebezoeker. Verschillende factoren kunnen hiervan de oorzaak zijn, zoals het gebruik van stockfoto’s in plaats van eigen foto’s, het ontbreken van call-to-actions, het ontbreken van USP’s en reviews, een lage laadsnelheid van de website, betaalmethoden die niet aansluiten bij wat de bezoeker wilt, et cetera.

Stappenplan conversie optimalisatie website

Conversie optimalisatie is een continu proces; het kan altijd beter. Als startpunt bij conversie optimalisatie vraag ik je naar de online doelstellingen en belangrijkste conversiedoelen. Op basis daarvan ga ik:

  1. Analyseren, waarbij ik gebruik maak van data uit heatmaps, webanalytics en video-opnames.
  2. Aanbevelingen formuleren.
  3. Implementeren en evalueren: de optimalisatiepunten worden geïmplementeerd op de website.

Zodra de verbeterpunten geïmplementeerd zijn, start ik met deze basis een nieuwe ronde. Zo komen we samen tot een uitstekend presterende website.

Richard heeft een gerichte campagne ontwikkeld om mijn naamsbekendheid als spreker en dagvoorzitter te vergroten. Aantoonbaar meer attentie en conversie, en bovenal : meer opdrachten. – Hans Groenhuijsen

Ook het aantal conversies verhogen op jouw website?

Je wilt natuurlijk altijd het aantal conversies verhogen. Met mijn kennis en beschikbare tools zorg ik ervoor dat jij meer rendement haalt uit jouw websitebezoekers. Wil je graag met mij zitten om de mogelijkheden te bespreken voor de conversie optimalisatie voor jouw website? Neem contact met mij op.

Samen de mogelijkheden bespreken?

Haal meer rendement uit jouw websitebezoekers