Mijn aanpak
Wanneer ik voor jouw bedrijf aan de slag ga, dan heb ik een duidelijke aanpak:
- Kick-off in de vorm van een strategische sessie
- Uitvoering
- Meten en optimaliseren
Strategische sessie als start van het project
Waar jij als klant veel kennis hebt van jouw branche, is dat zeer waarschijnlijk een stuk minder op het gebied van online marketing. Daar ligt juist mijn kracht. Daarom gaan we jouw kennis en mijn kennis combineren en samen een goede basis leggen met een strategische sessie:
- Wie is jouw doelgroep? Wie zijn jouw eindgebruikers? Heb je ook partners?
- Wat zijn jouw online doelstellingen?
- Wat zijn de doelen van jouw website?
- Welke online marketingkanalen zet je nu in?
- Waar loop je nu tegenaan en wil je graag anders zien?
- Is de navigatiestructuur op jouw website duidelijk voor jouw doelgroep?
- Wat zijn jouw USP’s?
In de strategische sessie komen deze en andere, belangrijke vragen aan bod. Het zet jou en jouw collega’s aan tot nadenken, waarbij je vaak ook tot nieuwe ideeën komt. Met deze strategische sessie leggen we een uitstekende basis voor de online marketing. Wanneer er meerdere partijen betrokken zijn bij het project, weet iedereen wat de basis is.
Uitvoer
Zodra de online marketingdoelstellingen helder zijn, gaan we daadwerkelijk aan de slag. Denk hierbij aan het instellen van meettools – Google Mijn Bedrijf, Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager – het uitvoeren van een keyword onderzoek, het schrijven van geoptimaliseerde webteksten, linkbuilding en het opzetten van Google Ads-campagnes. Ook het optimaliseren van de website voor conversies – van advies tot implementatie – behoort tot de mogelijkheden.
Door mijn samenwerking met partners kan ik snel schakelen als dat nodig is. Stel dat het inzetten van bepaalde social media kanalen een toegevoegde waarde is, dan betrek ik mijn partner bij het project – natuurlijk in overleg.
Superfijn samenwerken met Richard! Hij heeft voor mij Google-advertenties ingesteld en kijkt mee hoe de website nog verder verbeterd kan worden. Ik dacht echt, dat ik al aan alles had gedacht, maar dankzij Richard konden we nog een paar flinke stappen zetten waardoor klanten mijn online gebarencursus nu nog beter kunnen vinden. Het geeft een fijn gevoel om nu nog meer mensen te kunnen helpen. Richard geeft goed advies, is prettig in de omgang en totaal niet zo’n blaaskaak die je vaak ziet in dit wereldje 🙂 Hij is echt heel tof en ik gun het jou ook om met hem samen te werken! – GebarenChallenge
Meten en optimaliseren
Meten = weten. Dat geldt zeker binnen mijn wereld. Ik kan met mijn meettools alles van a tot z meten. Daardoor kan ik direct het effect van een bepaalde campagne meten. Bovendien kan ik zien hoe bezoekers zich op de website gedragen. Door alles te meten kan ik bijsturen in de campagnes en verbeteringen voor de website adviseren, zodat jouw webdeveloper de website kan aanpassen.